Halvtids jämförelse

"Alla graviditer är olika"
Det kan jag absolut skriva under på. Skillnaderna nu när lillesyskon ligger i magen och när storasystern gjorde det är flera. Det är roligt att jämföra.
 
Magen ser annorlunda ut denna gången. Den börjar längre ner och ser lite mer nersjunken ut. Med maja var den liksom rund över HELA magen ganska snabbt. Och magen kom som ett skott redan i vecka 13 den här gången.
 
Lillsyskonet är mest aktiv under dagtid. På natten när jag vaknar och går upp så rör det sig nästan aldrig. En snutt kan det vara håll i gång precis när vi lägger oss. Maja var tvärtom, full rulle hela natten!
 
Apelsiner hade jag dille på när jag väntade Maja, så till den grad att jag utvecklade en sorts "gravid allergi" mot det och fick klåda över hela kroppen. Apelsiner har jag ätit rätt ordentligt även denna gång. och HALLON. Hallon med pytte lite glass. annars är det mest MAT jag är sugen på nu, KÖTT och avocado. Filmjölk inte att förglömma. Med Maja i magen var det SÖTT jag ville ha jag gick loss på forsties och jordgubbskräm. Choklad i mängder och surt godis.
Inte alls på samma sätt denna gång. choklad kan ligga i skafferiet ett par dagar innan jag ens närmar mig. haha det händer inte ens när jag INTE är gravid ;) fruktcoctail ni vet sån där inlagd konservburk med (egentligen äckliga) rosa körsbärshalvor kan jag äta i mängder och inlagda aprikoser.
 
Med maja i halvtid hade jag gått upp cirka 11 kg. Denna gång ligger jag på 4+ inte för att det spelar någon roll. Jag fokuserar inte på VAD jag äter, jag äter det jag vill och passar på med det ;) skitbra ju!
 
Foglossningen är 18 resor värre denna gången. det var ganska väntat men ack så tråkigt. Blodtrycket ligger på samma nivå ungefär och hjärtslagen vet jag inte ännu hur de är i frekvens. Maja höll sig runt 150-160 vet jag.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

En pojke tror jag på, ser ut som min mage med pojkarna. Och jag åt nästan bara frukt,bär, avokado och kött, hallon var dock favoriten båda gångerna :)
Åh massa mys, saknar dig/er jag har ju så mycket jag vill prata med dig om min fin vän <3
Massa kramar till er!

2013-01-27 @ 00:45:26
Postat av: Anonym

ska du inte blogga mera? =)

2013-02-24 @ 15:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0