Längsta VAB dagen i världshistorien

Segare dag får man leta efter. Vi har hunnit med ALLT. sovit, ätit, druckit kaffe, lekt i sandlådan på baksidan, badat och klockan är bara halv tre.

Pappan i huset har inventering. Det betyder att han kommer hem ungefär aldrig.

Maja då?

Jo såhär blev det. Igår efter att hon krashat på näsan så gick vi in. Näsblodet slutade rätt fort. Hon blev täppt i näsan (ok. svullen tänkte jag det är ju inte så konstigt heller) Hon tokdäckade på mig i soffan och var rätt gnällig hela eftermiddagen sen. Ingen middag och hon kröp till kojs redan halv sju.
Sen gick det en timme så kräktes hon. mycket. upp med barnet. byta i sängen. lägga barnet igen.
Jag ringde 1177 eftersom hårt slag i huvudet och kräkningar rimmar illa.
Dem bad oss att åka in till Ackis å kolla henne. Ok, bara att bege sig. Det gick fort. En timme sen var vi klara och barnet hade fått en glass. Allt var såklart bra! Möjligen en lättare hjärnskakning liksom men inget som syntes.
Sen i bilen hem kom hostan, den ökända. Den som gör att hon kaskadkräks nätterna igenom.

Ungefär sådär fortsatte natten. Tre kräkrundor, alla hostrelaterade. Maja och Pappa sov på soffan. Jag i kräklukten på ovanvåningen.

Så nu vabbar vi. Jag och Maja och hostan. Barnet är febrigt och vill kramas. Det är mysigt det iallafall ;)


Kommentarer
Postat av: någon som investerar

Puss på er

2012-05-08 @ 18:31:50
Postat av: Cecilia Skoog

Jobbig grej det där, kräka.

2012-05-08 @ 19:06:30
Postat av: ia

Har hennes magnum kollats? O hade en speciell hosta "nuärdetdags"hostan kallades den. Inom 2 timmar efter insomnande så hostade hon på ett speciellt sätt och då var det bara att kasta sig fram med hinken. Hon mådde aldrig illa utan magmunnen slappnade av för mycket när hon somnade och det backade.



Kan vara värt att kolla upp...



Vi får höras. Och bara för att jag hade en ikeapåse med mig och ett sovande barn i bilen och svängde in på din mans jobb så var det inventering = astråkigt!

Men jag och lilla S har sågat lite brädor och börjat.

2012-05-08 @ 20:59:15
URL: http://soslivet.wordpress.com
Postat av: Agnes

Har ni kollat upp hostan? Sigge har precis fått konstaterad förkylningsastma och har precis samma symptom. Hostar så han kräks nätterna igenom så fort han bli förkyld. Men efter inhalering så sover han hur bra som helst. Kan vara värt att kolla upp...

2012-05-10 @ 21:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0