Besök

Idag fick vi minsann fin-besök av Jossan och "Lilla I" som vuxit en del sen sist, fast som fortfarande är sådär riktigt Bebis-liten (äggstockskramp!). Dödsgoda muffins och paj och kaffe.

Denna gången lyckades vi med fika och en massa egentid tillsammans medan barnen skötte sig exemplariskt. Maja sov en bra stund i vagnen och när hon vaknade övade hon på att "Klappa fint".
Hon blev väldigt upprörd när lillbebis skulle åka hem. onödigt sånt.

Resten av dagen lekte vi uppe på majas rum. Det första hon gjorde var att grabba tag i sin "bebis" docka och gunga den och klappa den på huvet. Sen skulle hon envisas med att lägga den i sin säng och när hon inte nådde den sen blev hon sur. Så vi fick helt enkelt fixa en låda med filt till bebisen. Maja bäddade och kastade i och ur dockan hur länge som helst. förstadie till rollek? ♥ underbart att kika på iallafall! :D



tyvärr lyckades jag inte fånga Mamman till skatten på bild :) Men såhär mysigt hade vi det iallafall!

Kommentarer
Postat av: Hej

Visst är det lustigt hur snabbt man glömmer hur jobbigt det var med en bebis, speciellt när man hade en som inte sov.

Tack och lov ska jag inte ha någon mer. Visst jag kan också känna suget när jag ser eller håller i en bebis men jag vet också att jag måste sova för att kunna vara människa och mamma och det tar över hand.Jag är nöjd med min guld klimp och kommer inte tycka synd om alla trötta mammor som bara måste ha sina "stora" barn på dagis för annars orkar de inte med. Det kanske de skulle ha tänkt på innan ;)

2012-03-15 @ 12:22:35
Postat av: Hej

Måste ju bara tillägga att bebisen var ursöt och det är ju självklart Maja med. Lycka till med inskolningen =)

Och jag var lite irronisk i det jag skrev innan, är ju en trött mamma ;)

2012-03-15 @ 12:24:01
Postat av: Jossan

Vad bra bilder det blev :)) Tack själva för trevlig stund :) Kul att Iris kunde inspirera till rollek;) Kram!

2012-03-15 @ 19:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0