Helg

 
Idag har vi haft en ensamdag jag och Maja. Pappan spelar innebandy och avslutar kvällen med julbord och utgång. Eftermiddagen bjöd på en liten tröttfia som mest gnällde och var uttråkad. Räddningen kom med Jack som lekte med oss en stund innan vi åt en alldeles för sen middag. Efter den stupade barnet i säng och nu sover hon gott.
 
Jag sitter i soffan. Insikten av överansträngningen idag skär mig mellan benen (Vacker beskrivning inte sant?)
Utanför dörren har ett enormt snöbollskring mellan grannbarnen, de större, rasat i snart en timme. Oklart vem som vinner. Snön fortsätter och trilla och jag antar att temperaturen ligger kvar runt nollan. det är ju nu man kan göra snögubbar och ljuslyktor. Hoppas vi hinner med lite sån lek imorgon och att det inte blir kallare igen.
 
Inget på TV för övrigt. Dessutom mår jag redan illa av godiset jag tryckt i mig på fem minuter. i vanlig ordning.
 
Igår var moster här och busade med oss. Hon vet hur man leker hon. All in bara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0