Akutenbesök

Sitter och väntar på att äggen ska bli klara, ja klockan är snart 23 och detta är min middag (och mellis) Åkte från jobbet med fem över fyra tåget, som var försenat och kom 23 över istället. Drygt. Jag som fick gå tidigare och allt för att hinna med.

hann inte ens hem, mötte jimmy med Maja i vagnen. Ett litet kink. Kom hem, mat och försök till sömn som var helt lönlösa. Ett blöjbyte och en temp som visade 37,8. Samtal till 1177 i "vanlig" ordning och vi fick som väntat ordination om att åka in till Barnakuten.

Lååång väntetid och massa benbrott. Väntan på kiss i en evighet. Urinstickan visade ingen infektion, snabbsänkan gjorde det däremot! hade inte varit nåt farligt OM inte vi har OPERATIONSTID på TISDAG. Nu är vi i princip satta i karantän, maja har en lättare virusinfektion i kroppen och får under inga omständigheter exponeras för ytterliggare baciller.

Jag kommer därmed få vabba för första gången imorgon och på måndag och på tisdag och onsdag som planerat. För att inte riskera att plocka med mig baciller hem.
Därför äter vi "middag" klockan 23 idag.

Maja feberyrar lite i sömnen och jag antar att det blir en tuff natt. Dejten med älskade Marre blev inställd och fredagskvällen är hotad. Får se om jag går och jimmy är hemma. Eller hur vi nu ska få till det. Barnvakt blir det iallafall inte tal om. tyvärr. Tack till I och till My som erbjöd sig. söta ni. vi nappar en annan gång!

Nu: äggmacka.
sen: SOV

Kommentarer
Postat av: sofie

men lille rumpefisen då, kan du inte bara vara frisk och kry? Moster tänker på er!

2011-09-01 @ 23:16:20
URL: http://sofieliden.devote.se
Postat av: Martina

urch då stakars liten, att hon ska behöva vara med om så mycket lill tösen:(



trist att behöva vabba men vad gör amn inte för att få vara hemma och få sin tös bli frisk hoppas allt blir bra snart



kram

2011-09-02 @ 09:09:01
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0