Kärlek

Idag har varit en sån där bra dag. På liksom många plan. En bra dag på jobbet, där jag vandrade in på avdelningen och möttes av flera av barnens undrande kommentarer så som "vad gör du här?" bakom stora leenden och gnistrande ögon. Ett par kramar och "ses imorron". Fantastiskt. Att sitta bakom en dator hela dagen är INTE samma sak som att jobba nära nära 24 barn i 3-5 årsåldern. inte alls faktiskt.

Sen fick jag åka med Jossan hem, eller inte hem utan till Willys. Där mötte man och barn upp och vi storhandlade, mest handlade kanske. sen hem. hem till OSS. till VÅRT hus.

Känner lite hur det pirrar i kroppen, När barnet tappar nappen i bilen och ser ut precis som mormor när hon sover. Hur mannen plockar in alla matvaror medans jag slänger mig framför bloggen. konstaterar att vi har så mycket kyl över att det knappt syns att vi storhandlat. UTRYMME. Barnet sover vidare och mannen traskar upp på uppe-våningen och fortsätter att spackla/slipa i barnets rum.
som sagt. Magpirr i vardagen.

Du. Jag älskar dig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0