Barnsjukhuset

Vi åkte in med Maja till barnakuten vid sju snåret tidigare. Nu har vi fått komma hem, men bara på permission över natten. Vi är inladga och ska tillbaka klockan 10 imorgonbitti. Blodproverna visade på misstänkt urinvägsinfektion eller lunginflammation.

Lillhjärtat har alltså åkt på en urinvägsinfektion och det var på håret att vi slapp stanna kvar för att få antibiotika intravenöst under natten. Om ni bara visste vad vårt lilla hjärta har fått genomlida ikväll. Mitt mammahjärta har gått sönder tusen gånger om och Jimmys pappahjärta likaså om man bara kunnat byta plats!

vi är iallafall glada att få spendera natten hemma i vår egen säng.

Nu sover Maja och vi ska göra det samma. Jag ska bara ta en snabb dusch och pusta ut lite.

imorgon väntar ultraljud av njurar och kontaktvätska (?) och allt vad det innebär. fler prover skall tas och jag får redan stålsätta mig tror jag.

Ringer er när jag får möjlighet.




Kommentarer
Postat av: Mickis

Åh lilla Maja, så hon gör... :(

Hoppas verkligen att det "bara" är en urinvägsinfektion... Tror att det är ett ultraljud med kontrastvätska som man ska göra... då ser man liksom flödet genom njurarna bättre... men jag hoppas verkligen att det går bra, ska hålla tummarna för er! Jag jobbar till kl 22 ikväll, det är bara att ringa om det är något eller om någon är dum mot er... jag har inte mobilen på mig men ring isf till avdelningen (70B1 via växeln 018-6110000)... KRAM

2011-05-20 @ 11:04:03
URL: http://michaelatollin.blogspot.com
Postat av: Mysan

Åhhh men lill skruttan då :( vilken tur att du följde mamma hjärtat och åkte in igår, som vi pratade om igår. Tänker på er massor. Vi hörs sen gumman. Puss och kram från oss <3

2011-05-20 @ 11:23:44
Postat av: Caroline och hennes två V:n

Stackars lillskruttan! :( Hoppas att hon kryar på sig snabbt! Kram från oss.

2011-05-20 @ 21:36:30
URL: http://carolineprim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0