♥ Tandsprickning?

Idag är Majafisen mindre än minst. Vi har tillsammans genomlidit den värsta natten på länge. Det började igårkväll med att skruttan fick feber inte mycket alls och enligt vissa är det inte ens feber på små barn med 38 grader. vi övervägde alvedon men valde bort det då hennes allmäntillstånd ändå inte var så påverkat och hon åt precis som vanligt, var inte slö osv.

Det eskalerade när hon skulle sova (inte febern, det ledsna). Hon somnade halv åtta (1,5 timme tidigare än vanligt) men hon sov oroligt och vi fick springa in  iallafall en gång i halvtimmen tills dess att jimmy la sig vid halv elva. Sen höll hon på sådär. tror hon vaknade 10-15 gånger fram till klockan var ett. Då kastade jag ut J på soffan (eftersom  jag ÄNDÅ ligger och lyssnar och är vaken om maja är ledsen, han har lättare att sova iallafall) så tog jag henne brevid mig i sängen, hon fick näsdroppar och lyckades sova 1,5 timme sammanhängande. Hon ratade nappen och tuttade väldigt ojämt på flaskan men hon åt iallafall vad jag ansåg tillräckligt.

Vid halv sju tog J över och jag fick sova til halv elva. så nu är man iallafall lite människa.

nu sover hon igen men nu på morgonen är det inte KLOKT vad hon dreglar, om vi tyckt det varit mycket innan så var det INGENTING det bara rinner!
och hon är fortfarande väldigt labil och kan börja gråta när som av "ingen anledning". Jag provade spola kallt vatten på nappen och då var den god igen. Tilläggas skall även göra att hennes bajsblöjor verkligen ökat i både antal och lukt den senaste veckan, har nu förstått att även det kan vara ett tecken på

TÄNDER?

Tänk om hon kunde tala om var det gör ont och hur hon ville att man skall göra, vi gissar oss fram men jag kan inte SE några gaddar än, kan inte heller avgöra om tandköttet är svullet eller ej. älskade barn


Kommentarer
Postat av: Elena

Stackars er föräldrar. Själv har jag sovit mellan 9-13 timmar de senaste 5 dagarna för att jag har varit sjuk. Fan vad gött! Dock längtar jag också tills jag får en liten sparv som kommer väcka mig varannan timme, hur jobbigt det än kommer att bli =)

2011-03-13 @ 15:44:44
URL: http://LadyoftheLodge.blogspot.com
Postat av: Anonym

Prova att pensla flytande alvedon i munnen på henne. Det har fungerat för Gabriel när han har fått tänder. Då slipper man ge alvedon "i onödan", det blir mer som en lokalbedövande effekt. (En viss fakir säger att det funkar när man har fått brännblåsor i munnen efter att ha slukat eld också :P)

2011-03-13 @ 19:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0