En unge i minuten

Jag tror fan jag har fött barn i mitt vardagsrum i en timma nu. Samtidigt som de fantastiska kvinnorna i TV4´s nya dokumentär som hade premiär ikväll.
Fick följa två par och när den ena skulle kryta ut sin bebis kommer jag på mig själv sitta och krysta, eller tja... kroppen gör... muskelminne? och andningen, tror jag har flämtat nu en timme! Det är SÅ fantastiskt.

Jag minns hur förbannat ont det faktiskt gjorde, visst förskönar minnet det hela men jag kan ändå fortfarande känna känslan där precis i slutskedet. Strax innan vi fick träffa vår Maja för första gången. Det är 23 veckor sedan precis idag, och hon var då exakt en timme gammal nu snart.
Vi åt ostmackor. Dem godaste jävla ostmackorna i världshistorien. Och Maja låg och snusade på Pappas bröst medans jag rotade efter kameror och skickade sms :)

Mm.. vad underbart det är att vara/bli mamma.
Man längtar lite och hoppas att man ska få uppleva det hela en gång till i framtiden.



Majas första morgon. 101012.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Haha,vi såg och tog i båda två. Men det är häftigt och fantastiskt och det känns onekligen trist att jag har gjort bort det där. Men förhoppningsvis får jag vara med på massor med förlossningar framöver.

2011-03-07 @ 22:45:44
URL: http://soslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0