Sjukhusvisit

Idag har vi varit och kollat Majas njurar.
det gick fint.
läkarna var super och dem lyssnade på oss och tog allt i långsam takt.
gick därifrån nöjd och glad med vetskapen att de ringer om ett par veckor max med provsvaren.

Maja var vid så gott mod hela dagen att vi avnjöt en liten fiskestund i kvällssolen i Hammarskog.
När jag kommer till bilen har jag ett missat samtal på min mobil.

det är en läkare från barnsjukhuset (som vi inte träffat) som talar om att

"provsvaren kommit, att det inte är något alarmerande eller brådskande, att han skriver ett BREV istället."

När jag försöker ringa har han såklart gått för dagen.

Jävla inkompetenta läkare. jag blir så trött att jag nästan spyr. VARFÖR i hela friden ska han då ringa och mellan raderna tala om att det inte är helt hundra för att sen SKICKA ETT BREV. och därmed låta oss gå i ovisshet till fredag. Kunde han inte bara skitit i att prata in något på svararen då istället. istället för att totalförstöra vår kväll.

MAN GÖR INTE SÅ.
speciellt inte när det gäller en åtta månaders bebis och dennes föräldrar. Vad tror han liksom? att vi inte ska bli oroliga? att vi ska tycka att "ja men vad bra, vi får ett brev om ett par dagar"?

Jag har haft råångest inför hela denna procedur i närmare en månad och när vi gick ut från ackis så kändes det som att man äntligen kunde andas ut. så drar han bara mattan under fötterna på oss med ett litet röstbrevlådesvar.

JÄVLA IDIOT.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Försök andas ut igen. Mitt ena barn var jätte sjuk när han var liten. Oftast ringer de men ibland har man fått brev. Om man har fått brev så har man fått provsvaren redovisat för sig och man behöver ingen åtgärd, kanske ett återbesök senare. De ringer alltid om det är något allvarligt fel. Så min slutsats var nog att läkaren ville ge dig svar fort så du slapp oroa dig. Du svarar inte och han lämnar meddelande så att du inte ska oroa dig. Han kan inte ge svar på en telefonsvarare så han sänder ut ett brev. Så andas ut. Som sagt i ett brev får man aldrig negativa svar.

2011-06-08 @ 21:53:24
Postat av: Ia

Ni kanske uppfattade det som idiotiskt från läkarhåll men jag tror att deras intention kom i all välmening för att ge er ett snabbt svar på att allt sett bra ut.

Oroa er inte! (även om jag vet att du skiter högaktningsfullt i det ;-) och oroar dig ändå)

Majsan mår bra och att några komplikationer ska ha uppstått efter hennes uvi tror jag är minimala. Det som kollats gör man av säkerhetsskäl och för att lugna oroliga föräldrar. Andas! Kram

2011-06-09 @ 00:18:07
URL: http://soslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0