Trädgårdsdrömmar

Jag har kommit fram till iallafall tre växter som jag vill ha i vår framtida trädgård.
Klematis är en klätterväxt som vi har på baksidan idag, vi har en lila. Den blommar sent på sommaren och blommar JÄTTE mycket med stora lila vackra klockor. Den är lite mörk så jag vill ha en i ljusare färger. Tänker mig att hela trädgården skall kunna gå i vitt och rosa ;)

Löjtnantshjärtan kvalar in. Finns det en sötare blomma.

Stockrosorna är vackra men blir HÖGA. så det är frågan om man hittar en bra plats till dem. beror på hur stället ser ut. Men finns platsen så vill jag ha dem också. i rosa såklart!

Jag vill ha större växter som är relativt lättskötta, resten får vara i kruka och så tänker jag mig mer gräsmatta än rabatter. kanske nån bärbuske. vinbär och jordgubbar är ju kalas för barnen.
mm... lääängtan...


Kommentarer
Postat av: Jossan

Du har bra smak ser jag ;) Vi ska ge oss i kast med just löjtnantshjärta och stockrosor till hösten och se om det blir nåt till våren/sommaren. Kan vi nörda oss i blomsterprat! :)

2011-07-23 @ 11:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0