Tankar inför jobbstart.

Mammaledigheten börjar lida mot sitt slut. Med två ynka veckor kvar sitter jag snart på tåget till jobbet igen. Jag har inte jobbat heltid sen i maj 2010. Kommer nog bli lite utav en chock att starta på 100% med en gång.
allt har två sidor.

Det ska bli jätte roligt att få hoppa ut ur mammarollen en stund varje dag och vara "fröken" Sara istället för några timmar. Det ska bli spännande att se hur man förändats i yrkesrollen sen man blivit mamma själv. Ska bli underbart roligt att träffa barnen o kollegorna igen!

Att maja kommer ha det bra hemma råder det såklart INGA tvivel om. Hon och Pappa är bästisar och man märker på Maja att hon "tröttnat" lite på att bara hänga med mig hela dagarna, även om vi aktiverar oss rätt bra. Pappa-bus är bäst.

Dock tror jag eller VET att det kommer vara brutalt jobbigt de kvällar jag inte hinner hem innan hon somnat. Så jag siktar såklart på att det ska inträffa så lite som möjligt. Jobbigt kommer det också vara att inte få vara där och upptäcka alla framsteg i utvecklingen FÖRST längre. Kanske kommer hon gå när jag jobbar eller säga sitt första ord eller liknande. det svider lite i mammahjärtat.

Fast å andra sidan tror jag att jag kommer känna att vi har mer KVALITETSTID tillsammans när jag jobbar. För hur det än är, hur mysigt det än må vara så är man FAN inte LEDIG när man är mammaledig det är hektiskt och stundtals jobbigt!

Men ack vad underbart det har varit!
Att få vara mamma är det bästa som finns!

Kommentarer
Postat av: Martina

förstår att de kan vara delade meningar om de där så svårt att veta hur man vill göra...men tror du komer trivas med jobbet toppen och Maja är ju i goda händer med sin pappa:)

vart jobbar du? är de i Knivsta eller vart var de?



självklart ska du få testa på, vill du träffas eller ska jag skicka:)?



sköt om er

2011-07-24 @ 22:39:52
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag känner med dig...usch jag fasar för den dag jag ska börja jobba(söker ju för fullt samt att jag ska in i vikariebanken i fosie igen nu i slutet av augusti).

Jag tycker om att vara hemma med lillfis men jag pallar inte med att gå in på sambon hela dagarna så nu är det hans tur att vara ledig och jag gå och jobba....så får han se hur "lätt" det är att vara hemma med en unge som snart kommer vara precis överallt.

Visst är det komiskt att det heter MAMMALEDIGT haha det är ju ett heltidsjobb :-D.

Men det går säkert bra visst jag har varit med om 2 barn innan framsteg och så men det känns ändå att jag med kommer missa det mesta men det finns ju videokamera fast det är inte samma sak dock men men...

Ha en bra kväll.

Postat av: Anonym

Själv får jag vara hemma hösten med. Detta är ju inte mitt första barn så det är full rulle hemma hela tiden, så jag håller med om att vara mamma eller pappaledigt är som ett heltids jobb. Jag jobbar också innom barnomsorgen och det var också ett av skälen till att jag också tar hösten. För min del blir det för mycket "barn" så när jag kommer hem är jag trött och orkar inte helt med mina barn. Man ger allt på jobbet, man lyssnar på barn, man leker med barn, man äter med barn, man läser för barn, man kramar med barn osv så jag brukar känna att jag behöver vara själv när jag kommer hem. Men det får man bara putta bort och vara med sina egna. Men man är helt slut. Men vi är ju alla olika.

2011-07-25 @ 08:59:17
Postat av: i min lilla lilla värld

Jobbar du på förskola?

2011-07-25 @ 22:42:37
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0