En dag kvar..

Idag har min man en dag kvar att jobba, sen väntar 2 veckors semester och 6 månaders pappaledighet för honom. Ångesten inför min egen jobbstart kryper sig på emellanåt men samtidigt är jag så tacksam att jag har en man som vill/kan vara hemma med barnet ♥ dem kommer få det helt underbart det är jag säker på!

jag har inte alls lyckats smälta att vi är med radhus. På promenaden idag när vi skulle få maja att somna bollade vi ideér gällande vårt sovrum. Att det blir vitt och ljust är redan spikat. och så bestämde vi att vi samtidigt med renoveringen i rummen så ska vi måla om taken, inte för att det TVUNGET måste göras nu men för att då är det gjort när man ändå håller på. Så det blir ytrenovering från golv till tak! och i ena sovrummet ska golvplankorna under själva golvet skruvas fast så knirret där försvinner.

aahh! vad roligt jag vill starta NU NU NU!


Kommentarer
Postat av: Mia

Härligt med semester!

Själv får jag vänta tills i mitten av nästa vecka innan vi har semester 1 och en halv vecka. Jag kommer däremot vara hemma i höst med. Vi har valt att jag fortsätter vara hemma då han har bättre arbetstider än mig, alltså han börjar rätt tidigt och kommer hem tidiga eftermiddagar så han hinner vara med barnen mycket ändå. Skulle jag jobba så jobbar jag till halv fem varje dag. Så i januari kommer jag börja jobba.

Kan tänka mig att ni har en massa planer inför ert hus köp.

Hur stor är huset?

Är det en bostadsrätt?

Att måla taken tror jag är ett klokt beslut, det är liksom skönt att det är gjort när man ändå håller på. Det kostar inte heller allt för mycket och går rätt fort att göra, rummen blir fräschare.

=)

2011-07-22 @ 05:25:42
Postat av: SARA SVARAR :)

Hej!

Ja just nu skulle jag inte ha något emot att vara hemma lite till! det är en härlig ålder nu, även om man inte får sitta på rumpan i många minuter! :)



Huset är ett friköpt radhus på 101 kvaratmeter fördelade på 3 sovrum, vardagsrum, kök, tvättstuga o två badrum.



Ja, taken känns klokt att göra nu också. nu får tiden gå Fort tycker jag!



hur bor ni?

:)

2011-07-22 @ 09:56:59
URL: http://smileysara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0