Tillbaka på jobbet...

Det blev verkligen en heldag av detta. vilket projekt det är ändå att ta sig från A till B med bebis. Först buss sen tåg. En överfull skötväska och stor vagn. Ute droppar stora och många droppar från taken. Det är 2+ och det luktar VÅR. syndafloden har dock infunnit sig och det hade nästan varit bättre/lättare att åka båt in till stan. I Knivsta var det vatten med is UNDER. Tackar gud för vagnen som stöd för det var toknära att jag satte mig på rumpan flera gånger. maja sov.

Väl framme våldgästade vi avdelningen mitt i avklädnadsproceduren. "Frörken jag är blöt" "jag har inga extrra strumpor fröken" "jag fryyyser" och från andra hållet sett "klä av dej nu så dem andra kan komma in" "plocka upp dina vantar från golvet och lägg dem på hyllan" "häng in dem i torkskåpet". och för en gång skull var det OK att mest stå brevid/ute och vänta på just vår tur att få komma in ;)

Soppa och nybakt bröd. Torsdag var en fin dag att välja för lunchbesök.

Barnen har vuxit en meter vardera och bästa var att de faktiskt kommer ihåg mig :) Mina små kottar! Maja var vaken hela vistelsen och på sitt bästa humör. Hon smilade och pratade med barn och vuxna och vi kämpade med att försöka hinna med alla barnen i lugn och ro. Lugnet och ron gick det väl sådär med men jag tror vi lyckades rätt bra med att hälsa ordenligt på alla. Maja trivdes. fortsätter det såhär så kommer hon nog bli en riktig dagisunge. vi kan bara hoppas! :)

Nästa gång vi kommer och hälsar på så hoppas vi att vintern är ett minne blott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0