BVC-måndag

Shit det blev en stressig morgon, vaknade halv nio (!) och skulle vara hos BVC-Lars en timma senare. tur att promenaden dit inte är så lång! Upp med Majs och klä henne, kasta i sig en kopp kaffe o klä sig själv. Flaskan fick hänga med och intas i väntrummet. Det gick som tur var Maja med på!

vikt och längd och lite snicksnack. Maja fick Ok i rumpan ännu en gång. Dessutom stylade hon järnet genom att vända sig från rygg till mage på skötbordet framför doktor Lars, man måste ju visa vad man kan typ. Unge!

Jimmy gissade att hon skulle väga över 7kg nu. Det gjorde hon också.

7400kg kärlek

66 cm landade längden på.

hon har alltså gått upp 1,3kg på en månad. det är en rätt bra procentuell ökning det. Skulle jag följt samma banor skulle jag gått upp närmare 26kg på samma tid. det är ju tur att så inte är fallet.

Hemma igen bakade jag bullar (matbullar) och inväntade moster. maja tog sig sitt sov. som avslutades abrupt av mardröm misstänker jag för hon vart JÄTTELEDSEN. så hon fick såklart komma upp och kramas. Nu sover hon igen. Utan mardröm. och en bajsblöja senare.

Neee men om man skulle till att baka en runda muffins...

höhö.


Kommentarer
Postat av: Becka

Haha! Har aldrig jämfört ett barns viktuppgång på det sättet... Jag har tyckt att 1 kilo (som även vår bebis gått upp VARJE månad) låtit mycket men när du jämför procentuellt med en vuxen människa blir man ju nästan stum!!

2011-02-28 @ 18:43:44
URL: http://denyngstaavfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0