VATTKOPPOR

Såja.
Då var utbrottet ett faktum.
Vår lilla prick här hemma fy så det kliar och stör.


Maja fick ju vattkoppor faktiskt en gång förut, då vi hade hemläkaren över för att kolla och han konstaterade att det var vattkoppor men sa även då att hon antingen kommer få det en gång till eller så kommer hon med all sannorlikhet få bältros innan hon är tio.

för exakt idag två veckor sedan var vi ju och bakade med Linus som då fick ett utbrott av prickar som läkaren då sa var svinkoppor, eftersom han haft vattkoppor när han var som Maja. Problemet var att han också bara hade typ 5 st och därför säkert fick det igen. Men läkaren var för snabb att utesluta det. segt.
Jacob blev i förrgår också prickig och tempade 39,1. och den lilla stackaren har mer röda plitor än hud på kroppen i dagsläget. Tycker SÅ synd om honom :(

Maja har än sålänge fått det lindrigare men hon är rätt bra prickig hon med. Dock har hon ingen feber och det är klart bra!

Jag försökte fota henne imorse och ja ska slänga upp bilden under dagen.

(Måste faktiskt säga att jag nog tycker det är bra att hon fick det ORDENTLIGT nu så hon slipper det senare! Så är det nån som vill smitta sina barn så är det bara att komma och leka ;))



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på er :)) Ja du ser, så det var det han hade ändå. Men bra att Maja får det nu då, ordentligt, så ni vet att ni har det gjort sen :) Kram

2011-12-11 @ 09:32:25
Postat av: Luiza

Hej Sara.

Tack för visat intresse för mina tryfflar , hihi.

Nu har jag lagt upp receptet på dem =).



Hoppas du får en fin dag.

Kram/

Luiza

Postat av: Luiza

Tack, förresten, för dina lugnande ord, härom dagen, när jag var som sämst...

De hjälpte verkligen att lugna ner mig.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0