Sista kvällen på Min Mammaledighet.

en tid tar slut och en ny börjar. Inte kunde jag någonsin tro att denna dagen skulle komma. Imorgon börjar jag jobba igen. heltid. jag har inte jobbat full tid sedan slutet på Maj 2010. det är ett år och 4 månader sedan.
Maja har förvandlats från det lilla lilla knytte som bara ville bli buren på till den livliga bebis med fullt av myror i kroppen som hon är idag. 10 månader har gått. Man kan lätt undra vad som hände med tiden, jag skulle ju vara hemma en EVIGHET.

men nu är den alltså slut och den EVIGHETEN har passerat.

Jag trodde nog att jag skulle ha mer ångest, faktum är att istället för att ojja mig över allt jag missar så tänker jag på allt jag har. vilken otrolig lyx att Maja har en pappa som vill och kan vara hemma med henne. Att jag får lämna över och vara sara ett tag nu efter så lång tid som "bara" mamma.
Det är en ny tid som börjar och faktiskt, är den lika spännande som den tiden som gått.

Det händer mycket i höst. Många saker att fira. Jimmy och jag har varit tillsammans i tre år i Augusti. Vi flyttar in i VÅRT hus, ungefär samtidigt som Maja fyller ett. Vi påbörjar renovering och ser fram emot julen.

Någonstans känns det som att sommaren är slut nu. Hösten gör sitt intåg och jag längtar och känner ett lugn och stor förväntan inför allt som komma skall!

En härlig känsla. En enorm kärlek till min man som nu skall axla ansvaret hemma i sex månader. Jag är så lycklig att jag har just dig. Jag älskar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0