VANSINNIG!

jaha, då fick vi svar på tal vad denna dagen hade att erbjuda rätt fort. PRECIS när Maja somnat och släppt flaskan låter det som om helvetet brakar loss i lägenheten ovanför oss. betongborr släng dig i väggen liksom. Maja vaknar med ett ryck och blir SKITRÄDD och gallskriker i säkert tio minuter innan jag lyckas lugna ner henne. oväsenet fortsätter och jag kikar ut på gården. jodå det är Uppsalahem som har rivit ut ett badrum. jag haffade en av byggkillarna och han fick nog en lite mer utskällning än vad han var värd kan jag tycka såhär i efterhand.

Dem håller alltså på att Bila bort kaklet i två lägenheter här uppe. och det ska dem nu hålla på med i en hel vecka!? allvarligt! borde man inte bli informerade om det som hyresgäst? då hade vi åkt ner till skåne denna vecka istället eller hyrt in oss nån annanstanns.

Nu resulterade det istället i en närmare 2 timmar lång promenad. och när Maja har sovit som hon gör så är jag förste man att vanligen somna brevid henne och dra ett par timmar nu på morognen för att orka med dagen. Nu fick jag släpa barnvagn i snålblåst och dimma i 2 timmar istället. Utan frukost och utan att ens hinna borsta tänderna. det var ju bara att gå ut liksom. Maja måste ju sova.

för i HELVETE vad jag är trött och arg.
Uppsalaham kan ju ta sig där bak.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackare!

Vet hur mycket den där timmen på morgonen att få somna på betyder, använder mig flitigt av att somna en stund när min lilla kille sover förmiddag.

Gör liksom att man orkar dagen sedan.

Förstår att du blir förbannad när de inte har informerat om ett sådant stort arbete. Dåligt gjort av Uppsala hem.

2011-04-04 @ 11:41:34
Postat av: Louise

Jag vet hur det är.

De ska börja renovera fasaden här hos oss snart tänk er det i vad kan det ta...heöla sommaren..ingen sömn här direkt man får väl gå ut direkt på morgonen.

Sen har vi knäppa grannar som borrar på kvällarna...i betong samt att ibland börjar de spika mitt i natten...det värsta är att vi inte vet vart det kommer från...

Men man informerar väl eller?

Postat av: Therése

Stackars!

kram

2011-04-04 @ 19:43:23
URL: http://www.lifebytessan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0