Lunch

Sitter och smaskar på gårdagens middag. Älskling gjorde en variant på en tortellinigratäng som min mamma brukade göra förut och resultatet böev över förväntan!
Maja sover på uteplatsen, UNDERBARA VÅR, och jag får vädrat till på köpet. dock kan ja inte riiiktigt koppla av utan springer fram å tillbaka fäör att se att inga katter är där dem inte ska. VÅRA är jag inte nervös ett dugg för Spike sitter tom o "vaktar" vagnen där ute. Men man har ju hört skräckhistorier.
Har hängt en filt över vagnen iallafall som är rätt tung så det borde vara lugnt ;)

Jag köpte ekologiska majskorn till Maja i affären. svårt att hitta utan salt. burkarna går bort. tänkte att jag skulle göra risotto. Hon kan ju inte äta köttfärssås varje dag ju. Trots att den verkar ha gjort under för hennes hårda mage, kryddorna kanske? ska dra i rätt mycket i risotton också. måste vara fila på hur ja ska få den lagom krämig så den inte blir för "hård"... det är kul när man väl kommit igång.

Nu är min älskade mamma och Lasse hemma från Mexico också och jag har redan pratat en sväng med henne! ja brukar ju ringa henne titt som tätt om dagarna så det är kul att dem är hemma igen ♥

En vecka tills vi åker ner nu!
Längtar ihjäl mig!



Kommentarer
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Ja, fy fasen.. det där med katter har man ju hört historier om som sagt. men skönt ändå när man kan ställa ut vagnen lite!



ja.. det är bäst att man är ÖVER tydlig i bland när man bloggar! Annars får man igen det direkt! :)

2011-04-13 @ 14:59:35
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Hihi, det tog ett tag innan jag förstod det roliga med ersättningsbarn men tillslut trillade poletten ner ;)



Ja, jag har hört att det är värre när man byter till välling. Men som du säger, var sak har sin tid ;)



Kram

2011-04-13 @ 16:24:53
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0