Officiellt SKITFÖRKYLD och SKITTJOCK

En spännande morgon hittils, och natt för den delen. började få ont i skallen igårkväll och konstig i kroppen. eskalerade under natten och nu är vi skitförkylda här. världens bästa utgångsläge verkligen. vankade ut på soffan ganska fort igår efter att vi pratat med en barnmorska på förlossningen. MIN barnmorska har ju varit VÄLDIGT nogrann med att OM jag får huvudvärk så SKA jag ringa in. De andra gångerna har jag inte bryttt mig om det men nu tyckte vi båda att det var lika bra.
Hon var lite tveksam och tyckte nog vi skulle kommit in och kollat trycket men jag ville gänra vänta till idag under dagen och se först om huvudvärken gått över. Men hon noterade läget och så skulle vi höra av oss under dagen idag.

Vankade ut på soffan rätt snart efter att Jimmy somnat och vaknade väl till runt ett, jag tyckte det pep konstigt och rytmiskt men somnade om eftersom jag nog bara inbillade mig. Sen vaknade Jimmy vid halv sju eftersom vi ska lämna bilen på service idag. Han öppnade förrådet och inser att det är ett litet larm som piper där inne.. På lappen brevid stod det något om vattenlekage i grundlåda?!

Finns en lucka i golvet där inne. antar att det stått och läckt ett tag. ringt till jouren så dem är påväg. tänkte snabbt tanken att shit vad skönt att vi inte bor i HUS nu.

Så efter denna härliga morgon och natt samt det faktum att vi är utan bil idag så saknas det väl bara att vattnet går... bäst jag går och lägger mig och vilar igen..


Kommentarer
Postat av: Caroline

Lät inget kul det där med vattenläcka. Hoppas det löser sig och att det inte är så farligt.



Häftigt att du har BF 10-10-10! Själv är jag beräknad den 15 eller 22 oktober men hoppas på att lillebror kikar ut den 10/10 men det blir nog väääldigt svårt att pricka in. Kanske vi ses på förlossningen då!;)



Ha en fin dag!

2010-09-30 @ 17:30:38
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Jessica

jaså, är det "farligt" att ha huvudvärk som gravid? jag har haft som spränghuvudvärk mer eller mindre varje dag denna veckan. kanske något jag borde vara mer uppmärksam över?

2010-09-30 @ 22:47:52
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0