Helt Ok

så till natten då...

klockan nio höll Maja på att klappa ihop av trötthet här hemma. så vi stoppade ner henne i att bad (!) första gången skrek hon som en stucken, andra gången var det sådär, denna gång verkade hon faktiskt GILLA det. vi låg och myste i vattnet länge och pappa fick tom filma en liten glad fis i badbaljan :)

vi klädde och smorjde och klockan lyckades bli kvart i tio, då tog vi kvällsflaskan I SOVRUMMET sen somnade hon i min famn och jag la över henne i sin säng. hon somnade. och sov. I en timma. sen skrek hon i en timme, bytte en blöja kollade att hon inte var mer hungrig och när inget var fel så fick hon helt enkelt hållas. sen somnade hon och vi la henne i sängen igen, samma procedur. sen blev klockan ett när hon somnade i min famn nästa gång och då orkade inte mamman lägga henne i sin säng (och veterligen behöva vara vaken en timme till) så hon fick sova på min arm.

det gjorde hon 01.30 till 05.30! fyra timmar! rekord!

tog en snabbis mat och somnade om igen.

Nu har vi nog vridit rätt på dygnet iallafall och nu är föräldrarna utvilade och orkar nog lite bättre med den kommande natten :)

Idag väntar IKEA!


Kommentarer
Postat av: faster åsa

Grattis! vi hade samma problem med kusinen, vi höll på i 3 månader ngn gång mellan 8.00 och 10 på kvällen vaknade han och kunde inte somna om, han visste inte hur han skulle göra, försökte allt, det tär på krafterna vill jag lova.men bit ihop och glöm inte varandra för det tär på relationen också.

2010-11-27 @ 12:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0