Viktiga ärenden

Idag är första dagen på resten av .. eh.. min milslånga sjukskrivning?

..och vi har ett VIKTIGT ärende in till Infektionsmottagningen för att lämna det första provet. ja, provet innehåller bajs. jag kommer där med åka buss med bajs i väskan. Och Nej det känns inte alls så himla kul. och igen nej, det är inte så himla kul att gå hemma.
detta kommer bli veckor av gnäll och klagande, kanske kommer jag bli ensamstående, höggravid och fortfarande sjukskriven om jag inte passar mig, bäst att passa sig med andra ord.

eftersom ja ändå ska masa mig in till stan tänkte jag att jag skulle visa mitt lilla tryne (och växande mage) för nån av de vänner jag inte träffat på en MÅNAD. sagt och gjort. ring ring. Ingen svarar, alla jobbar. vad trodde jag?!

Till slut fick jag tag på Märta, LYCKA, hon var påväg hem från jobbet! Fikatajm. (och jag lovar jag ska inte laga maten eller spotta i hennes mat och smitta henne med salmonella)

Nu har jag diskat,bäddat,damsugit och vikt tvätt här hemma. igen. nu ska jag klä mig och faktiskt SMINKA mig. det ni. sen ska jag ner på stan och ha en mysig och framförallt SOCIAL stund med Märtjärt.

 (om jag inte har glömt hur man gör nu då)


Bild: LÅNAD


Kommentarer
Postat av: Alexandra

mmm bajs. Snacka om att bli paranoid så fort någon tittar på en på bussen "känner de bajslukten nu??"

Är det bara jag eller blir kakorna som en fin bildlek mellan fikat, och bajset? Kan det vara släkthumorn??

2010-03-31 @ 21:30:24
URL: http://www.decemberfear.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0