Vecka 14

Idag går vi in i vecka 14. Magen börjar puta igen efter sjukdomen som varit. har gått upp nästan de kilon jag gick ner och allt verkar sa satt sig på magen. Det gillar vi. i övrigt är allt kanon. jag mår toppen, liten mår toppen. Den 3/5 ska vi på rutin Ultraljud på Ackis och se vår lilla skatt igen. Efter det blir det till att inreda och fixa och trixa på riktigt här hemma! Jimmy fick första kommentaren på maxi i förrgår om vi väntade tillökning. så jag antar att det faktiskt syns nu! redan! det är kul men samtidigt blir man nervös över hur stor man faktiskt kommer att bli! :)






Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort. Du kan bli snabbare andfådd eftersom blodvolymen i kroppen börjar öka.De flesta börjar få en liten mage. Om du tidigare fött barn blir magen oftast större mycket tidigare.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och har fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin. Fostret befinner sig nu i en snabb fas av tillväxt. Benen är längre än armarna och det finns gott om fostervatten som fostret simmar runt i.

Källa:www.familjeliv.se


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt att höra att du är hemma och mår bättre gumman! Jag ska försöka ringa dej i veckan så ska jag berätta om den sjukaste saken!! Puss tjejen!

2010-03-29 @ 22:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0