Svar av läkaren

Såja, då var det kört för min del. Läkaren ringde nyss från ackis och mitt prov visar salmonella. detta innebär att NEJ jag får inte jobba förren jag testar negativt fyra gånger, varje test tar en vecka att få svar på.
fick iallafall komma in me det första redan imorron om jag kunde. och är det negativt så tar vi de andra testen så fort det går. då kanske det "bara" blir 2,5 vecka som minst. eller så visar jag fortfarande positivt och får räkna med att börja jobba lagom tills vi ska vara mammalediga.

ironin är på topp.

här har jag kommit hem från världens mest underbara resa. jag har väldens mest underbara i magen. jag är en sån som aldrig är sjuk. så hamnar man på ackis med dropp. sedan blir man sjukskriven i väntan på provsvar. det ena efter det andra visar negativt. men INTE salmonellan. Nehe. Nu ska vi alltså vara hemma ÄNNU LÄNGRE och dessutom ränna till ackis med bajs varje vecka.

Hur känns det liksom?

Svar: INTE så himla exalterande nej.

Kommentarer
Postat av: Frida nordström

Hej Sara!



Tråkigt med salmonellan men GRATTIS till bebisen i magen!

Kram Frida

2010-03-30 @ 16:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0