en ängels tålamod

Nu har min älskade legat och försökt natta en övertrött Maja i över en timme. hålla nappen, peta in nappen och bara ligga brevid och finnas till, vyssa och gosa.. NU SOVER HON... och det bådar bättre för kvällen. vi håller andan i huset..

det är precis sånt vid den här tidpuinkten som jag inte har tålamod till. När jag har haft henne hela dagen och när hon varit kinkig senare hälften av den, då pallar man inte att ligga och kämpa att få henne att sova också. Därför är det värt allt i världen att han kommer hem, tar över och låter mig tanka ny energi på mitt håll. Plocka lite i köket, slösurfa en stund. bara en liten stund, det räcker, att bara få vara lite barnfri en stund, bara vara JAG.

Som jag sa till mamma innan:

det är minsann lätt att BLI föräldrar, det svåra är att VARA det.

Men självklart finns det inget mer underbart.
Räcker med ett leende och en blick från det där lilla och man glömmer allt jobbigt.


Älskade barn.
Älskade sambo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0