Valborg

Idag är det varlborg. Årets bästa helg om man är student eller ickegravid i Uppsala. Sitter och bläddrar igenom foton, två och tre år gamla. Hur vi knallar rundor med champange i håret och kläderna på sne. Värmlandsnation, ekonomikumparken, grille, underbara fyllor och underbara vänner.

Valborg har utan tvekan varit något av det bästa med att plugga i Uppsala. Nu känner jag att jag har gjort mitt. Det känns bra och samtidigt lite sorgligt. Nu är det dags att lämna över till min älskade syster som flyttar upp efter sommaren.

hon kommer uppleva det bästa av bästa under sin studietid. Hon har ALLT framför sig, allt som jag har bakom mig. det är lite som att gå in i en ny era. jag saknar inte att jag inte "får" fira valborg på studentvis mer men jag är fantastiskt glad att jag har gjort det inte mer än fyra gånger! Det är utan tvekan några av de roligaste festerna jag varit med om. minnena sitter kvar för livet!

Studietiden över lag är ett stort minne för livet, inte bara för att jag har en utbildning klar, jobb, sambo och barn på gång tack vare att jag vågade flytta upp här 2004. Att plugga i Uppsala (säkert på universitet överlag) är något i hästväg. Det är SÅÅ mycket mer än jobbiga examinationer, seminarium, tomma bankkonton. Det är ett sätt att leva och att vara.

Sofie, du anar inte vad du har framför dig men jag kan garantera att det kommer vara den bästa tiden i ditt liv. Och jag får stå brevid och se på och vara med på ett hörn. det är en helt underbar känsla. Det kommer bli en fantastisk tid i mitt liv också.

Hösten 2010 blir verkligen början på nya liv för oss båda. det gäller att hålla i sig!

Kommentarer
Postat av: syster

Jag längtar :) Inte bara längtar jag till studentlivet utan också till att bo nära dig igen och din nyblivna familj. Kommer bli så mysigt! :)

2010-04-30 @ 15:27:37
URL: http://sofieliden.devote.se
Postat av: Mamma

O vilka fantastiska tjejer jag har,om ni visste hur glad jag är för er skull.

Och för min egen ha båda på samma ställe, enkelt med allt vi kan göra tillsammans.

Kramar

2010-05-02 @ 12:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0