Men åh

Jobbar man inte får man ingen lön. Ja det känns ju logiskt. inte så roligt dock. Denna månaden hade jag planerat att vi skulle fixa lite vårnytt här hemma. ja ni vet, byta gardiner och sånt. Nu fick jag plötsligt inte råd att åka den där trippen till Ikea och fylla bilen med allehanda vår.
därför gjorde jag nyss slag i sak.

Jag plockade alltså ner gardinerna i köket, för jag tänkte att de skulle behöva tvättas. Påväg ut i hallen sneglade jag in i sovrummet och förbannade gardinerna som hänger där. sanslöst fula och det värsta är att jag en gång i tiden valt och velat och faktiskt köpt de där...
dem måste bort! sagt och gjort!
jag rev ner gardinerna i sovrummet och provade sedan hänga upp köksgardinerna där... skitbra... nu var det bara lite sy och tråkel kvar. Fram med symaskinen...

nu ligger köksgardinerna i tvätten, omsydda för sovrummet.
sovrumsgardinerna i sin tur ligger i kastapåsen i köket.

Problemet nu då?

Ja nu måste vi ju ÄNDÅ åka till Ikea för nu har vi inga gardiner ALLS i köket...

hur fan gick det till?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0