Efter en fantastisk lördag

Kommer en hektisk vecka. Det är galet. Idag var det fotografering, detta tycker alla föräldrar är helt underbart mysigt och gulligt att få hem kort på barnen varje år som kan bli både julklapp och annan present till mormor, morfar och fan o hans moster. Jag vet att det är så fär jag uppskatar det själv också, i hallen min sitter syster och Jimmys brorsbarn. Förevigade på dagisfoton. jajjemen. Underbart och sött såklart.

Nu har jag sett den andra sidan. Inte fullt så söt. Barn som ska skratta. syskonpar som ska paras ihop mellan avdelningar på rätt tid, hår som ska ordnas, näsor som ska snytas, tröjor som skall bytas och toffsar som ska på. Och sen leka allan efter det för att få barnet att le sådär gulligt och äkta på bilderna. 
Gruppfoto, och foto på förknarna säkert med ett mindre äkta smile än barnen...


men vad gör det...? Det är ju inte klokt vilka söta och duktiga barn vi har!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0