"Jag gör det sen"

En dag kvar att arbeta. Lagom till nu skulle jag ha varit klar med följande:

  • Vikt tvätten på Toa.
  • Diskat undan i köket.
  • Tränat.
  • Packat väskan så gott som klar för avresa.
  • Lagt breven på posten
  • Packat ihop det som skall retuneras till Ellos.
  • Satt betalningsdag på mina räkningar så att dem dras medan ja e borta.
Jaha. Nu föll det ju sig som så att jag plötsligt inte alls hann med något av ovanstående. Jag hämtade posten hos Sofie, gosade med katterna, matade katterna, åt mellis (dagismagen ni vet), sorterade posten, Läste reklamen, parkerade datorn i köket och läste mina favorit bloggar, aktiverade mitt studentkort (eftersomjag fortfarande studerar? eller?), Ringde lärarförbundet och sa upp min tidning, skällde på sid för hon åt kabel, släppte ut spike, sorterade kryddorna i hyllan efter färg på kork, Släppte in spike igen..... ja ni hör ju själva.

och nu sitter jag här och kommer få skäll när Jimmy kommer hem från jobbet för jag har inte heller tagit fram grejjerna som skall tinas till pajen.

ATTANS!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0