Gränbycentrum och bilspaning

Idag vaknade jag hur tidigt som helst! klockan är bara 10 över 8. Galet! Igår var jag och fikade med Märta, Jessi och Elena. Elena flyttar till Kalmar och pojken sin i september :(
Kom hem och lagade mammas senaps-gryta på VV-vis såklart. Mums! Sen slappade vi i soffan och tog en tur till Gränbycentrum. Inget inhandlat dock. Så idag ska vi tydligen åka och kolla efter innabandysticka till sambo.
På vägen dit och hem spanade vi på bilar...

Som bekant har Nissan lagt av mer och mer och det börjar bli dyrt att reparera henne.  Bilen är typ 10 år och alla orginaldelar går sönder. Bromsok, bromsskivor, stötdämpare, nån sändare till ABS.... listan kan göras lång. och istället för att släga ut en förmögenhet på en bil som ändå är en liten bil och en äldre bil funderar vi nu på att byta bil. Såklart är det Jimmy som får stå för och bestämma vad som ska vara I bilen, motor o liknande, miltal, årsmodell...



Jag vill välja färg... valet står just nu mellan en Volvo V70 och en Audi A4. (Kombivariant dådå, vilket ju Nissan även saknar)


årsmodell 03-04 nåt. max 15000 mil. volvo eller audi.





mm.. Nu lär der kluras och kollas och rekas och ändra sig hit och dit i fler månader innan vi är med ny bil. Men det är väl sånt som hör till...
Banken på tisdag iallafall, då kommer vi få mer info om en massa saker. Det känns bra. Och en Internetdosa till Jimmy... Efterlängtat!


Kommentarer
Postat av: Sofies pojkvän patrick :)

Audi skulle jag valt, hihi, (inte för att jag är bildnörd eller så, men Audi är det som gäller år 2009 )

2009-09-05 @ 11:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0