100 år sedan sist

Nu är det snart jul. Om bara 3 veckor åker jag ner till skåne för julpyssel och mys med familjen. Här hemma (läs hos Jimmy) har pysslandet varit i full gång ett bra tag nu. Det är stakar och stjärnor och julgranskulor för fulla muggar. Igår bakade jag hans syster Tina lussebullar som blev hur bra som helst. Förutom sista plåten som vi glömde i ugnen när vi satt oss och börjat äta middag. Inte helt otippat. Jag hittade Jimmys krubba i en låda och efter jag frågat om lov så satte jag upp den i vardagsrummet.

Efter detta var jag HELT slut. jag har ju feber och har varit hemma från jobet hela veckan. börjar bli lite bättre nu men det har inte gett med sig helt än. Ringde jobbet idag och Karin tyckte att jag skulle va hemma på fredag också. Det är nog lika bra det för förra gången så började ja jobba för fort och då blev jag sjuk igen veckan efter. INTE så kul. Men jag är iallafall inte ensam. 5 stycken sjuka av personalen på min avd. säkert många barn också...

Ops nu ser jag att mitt nya (och sista för säsongen?) avsnitt av Gossip Girl har laddat klart. så nu ska jag kolla på det och bädda ner mig under filten i soffan....

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0