Äntligen Fröken

Tre dagar avklarade på nya jobbet. Knivsta ligger nära uppsala så än så länge är det inte farligt att pendla alls. Hade planeringsdag hela dagen idag, åtta till fyra. Följande ansvar skall tydligen axlas av nya Fröken Sara:

* Frögruppen måndag och Tisdag. Det vill säga 13 barn som jag och en barnskötare skall ha hand om. De ingår i Mulle projektet och det skall vara naturinspirerat. Barnskötaren, Cissi, som är hur gullig som helst. har ingen planeringstid schemalagd utan det är jag som skall stå för all planering, dokumentation och utvärdering. Hon finns där och hjälper till med idéer och liknanade men det är jag som skall göra "grovjobbet". Vad FAN gör jag med 13 treåringar i skogen och HUR ska jag kunna dokumentera vad dem lärt sig (jaja, jag VET att jag kan och vet hur men just nu är jag bara vilsen och lite smått vettskrämd.)

* SPRÅKTRÄNING med en kille som även han e tre. Två timmar i veckan. "jag har ju läst specialpedagogik". Jaha. Vad ska jag göra med honom och hur ska jag följa upp detta nu då? Kan en treåring ens prata. (Återigen vet jag att jag kan.. men iallafall)

* Tre Timmar planering i veckan. förlagda innan jobbet. Är jag ens vaken då undrar jag.

Kontentan av detta: Jag kommer arbeta dag och NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0