Skrämmas

Igår vaknade Felix förkyld och lite täppt i näsan efter en knorrig natt. Att matas med trång näsa visade sig vara svårt.
Vi åkte till siggefora en sväng på eftermiddagen men blev inte så långvariga, Felix blev mer täppt och kom inte till ro ordentligt vid tutten.

Apoteket erbjöd vad som fanns och vi köpte allt. Väl hemma var det matdags och jag fick väcka Felix som sov gott. Näsdroppar och amningsförsök resulterade bara i att Felix geggade ihop i näsan, spydde tills han blev blå och helt slapp i kroppen. Han fick inte luft! Vi kastade oss in till ackis med andan i halsen och jag har aldrig varit så rädd. Aldrig!

Högprio när vi kom in och vi fick hjälp supersnabbt. Felix syresatte sig perfekt och efter en stund ammade vi. Läkaren konstaterade feber o röd hals, fick förklaring till vad som hänt tidigare och fick tack o liv åka hem igen. Mer feber så ska vi åka in igen. Det kan visst svänga fort.

Inatt turas vi om att sova med Felix upprätt. Han rosslar rätt bra men nezerilen hjälper. Riktigt riktigt otäck eftermiddag och jag känner att det tar ett tag att komma över känslostormen.


Kommentarer
Postat av: Mickis

Usch vad otäckt :( kan inte ens föreställa mig paniken. Hoppas at han mår bättre snart! Kram

2013-07-08 @ 09:59:07
URL: http://michaelatollin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0