En mormor i Mexico

Japp. Där befinner sig mormor och Lasse. Trevligt för dem. Här hemma är det grått och mulet men iallafall plus denna söndag. Det plingar till i telefonen emellanåt men jag vågar inte svara för jag har inte fått kläm på vad det kostar att skicka till Mexico :) Men vi läser och blir avis iallafall ♥

Denna söndag känns lugn. Vi kanske åker iväg o kollar resesäng eller liknande senare. Eller så gör vi det inte.

Jag har egentligen inte mycket att berätta, eller JO, det har jag ju! Vi har fått TILLÖKNING i familjen!
var ju och köpte nya guppysar förra veckan och en av dem har minsann redan ynglat av sig. Lillamostern fick äran att bistå med namnen till de nya familjemedlemmarna.





Fick en rolig kommentar igen till förra inlägget. Från samma person som "klagade" på nappkokningen. Denna gången ska man tydligen inte ha barnen i famnen eftersom det då blir svårt att lämna dem på dagis senare(!?) som Therese Skrev så måste det väl vara ett aprilskämt. I annat fall låter det mest som att personen ifråga inte har egna barn eller bara har läst sig till hur man "ska" vara som förälder. Oavsett, Här hemma kramas vi fortfarande för Maja är mer kelig än nånsin ♥
Trygga barn är lättare att lämna på dagis (eller annanstanns för den delen) och trygga barn får man genom att ge dem all trygghet, närhet och kärlek i världen. punkt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

de jag menar är att klängiga barn blir bara trygga hemma och inte på dagis.. Man ska inte ha dom i famnen för mycket för dom måste ju lära sig att vara utan famnen någon gång också.. dessutom är de inget aprilskämt å jo jag har barn och jag har även sett barn som gråter hysteriskt bara för att dom fått vara i famnen hela tiden och aldrig nere på golvet

2011-04-03 @ 22:05:16
Postat av: Therése

Hur mår de av att bli nekade trygghet och närhet av sin förälder då? Det kanske är därför de är otrygga och klängiga? Eller så har de föräldrar som är puckon och resonerar som om de vore 12 år. Jag tror på det sistnämnda.

2011-04-04 @ 09:24:33
URL: http://www.lifebytessan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0