Jobbigt

Inatt har verkligen inte varit en bra natt. Maja började knorra vid åtta tiden igår och fortsatte sedan till runt två. hon var så hungrig så hon hade panik men kunde inte ta börstet för att hon var så hysterisk. hon bara slabbade ner sig och mig och blev än mer förbannad. det hela slutade med en massa gråt från både mamma och bebis och en flaska med ersättning.

detta i sin tur resulterade i att Maja somnade och sov till FEM. då ammade hon knappt fem minuter på ena börstet. när vi sen vaknade vid halv nio var mitt andra bröst fullt med knölar som spännde som fan! det var bara fram med pumpen och lätta lite. LITE (?) typ 160 ml senare ammade Maja en stund till.

Jag insåg att hon har fel grepp när hon suger, därför är mina bröstvårtor förstörda och därför sväljer hon luft och därför får hon ONT i magen. ond cirkel det här.

Det blev ett besök till amningsmottagningen vid tre, efter en hel dag med knorr och massa aj. Nu har vi fått tips på en ny amningsställning som ska testas. och sen hoppas vi verkligen att det funkar.

För jag bli helt slut som mamma! känns värdelöst att inte kunna mätta mitt barn och jag vill inget hellre än att fortsätta amma! jag har ju så mycket mjölk!
så nu tar vi nya tag och kämpar vidare. börjar om utan stress!

*Pust*

Kommentarer
Postat av: Anna

Tur att amningsmottagningen finns och att det kunde hjälpa dig så snabbt :) Håller tummarna för er att det blir bättre nu.

Kram

2010-10-28 @ 17:37:05
URL: http://vagenmotfamiljelivet.blogspot.com
Postat av: Jossan

Se till att köpa en sån där silikon"grej" på Apoteket om du inte redan gjort det. att sätta på bröstvårtan. GRYM när det gör ont :)

2010-10-28 @ 21:43:04
Postat av: Martina

mkt känslor som snurrar i huvudet på en när de inte vill fungera men skönt att ni fått hjälp och att hon har rätt sug tag nu.



tycker själv de är svårt hade bb på väg här hemma då jag själv också har fått sår på mina och av samma anledning som du att hon tar och suger fel.



hihi jo kul att de inte skiljer mkt mellan dem:) ska bli kul att ses när vi kan göra de. hade du och ingela trevligt idag?



kram

2010-10-29 @ 19:12:40
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0