Twinkle Twinkle

EN jamis med fötter och stjärnor hittade jag. (i majas klädlåda?) måste ha hittat den för länge sen och köpt den. helt bedårande söt. Nu är jag ÄNNU mer inne på att vi måste hitta fler! Idag på gränby sprang vi på ett gäng men vi tyckte de såg såå stora ut. nu vet jag att de hade passat. TYPISKT.
Kanske kan vi övertala pappa om en sväng dit imorgon också.
vi fick en till av mormor och Lasse men den var lite stor än så länge.. men då har vi iallafall EN till sen!



Hela dagen idag har vi varit ute och flängt, åkte hemmifrån vid 11 och var väl hemma vid halv fem! rekord! vi har provat på det här med att amma "offentligt", åka rulltrappa med barnvagn, byta blöja (blöjor) i vagnen, trösta ledden bebis i vagnen. att vara föräldrar helt enkelt. utanför hemmets trygga väggar. det har gått super! :)

kom hem med kläder till MAMMAN och PAPPAN!
två tröjor och ett par nya svarta mjukisbrallor till mig och kallingar och strumpor till Jimmy. Sen var vi på EM-möbler och la en beställning på sänggavlen som vi kikat på. Kommer om 3-4 veckor. Kommer bli skitfint.
Ikea hann vi med, letade efter spotar till sovrummet, hittade inga dock...

Eftersom Maja snurrat till dygnet nu ett par kvällar och hållt oss vakna hela natten typ så ville vi nu snurra tillbaka det hela. det gick att hålla henne vaken tills precis NU. tre timmar "övertid" fixade hon, nu har hon totaldäckat i babysittern. Får se hur länge hon sover, förhoppningsvis är hon snart hungrig, vaknar och somnar om för natten. man kan ju alltid hoppas!

Bjuder på en bild till innan jag tar myskväll i soffan med Jimmy!



En pigg liten Maja såklart.
Sötnos.



Kommentarer
Postat av: Mickis

Åh om det inte vore för att ja var så nedrans förkyld nu (hostar so en galning) så skulle jag gärna gjort er sällis på IKEA i morgon...



Måste kurera mig först innan det blir bebismys!



kraam

2010-11-06 @ 21:16:26
URL: http://michaelatollin.blogspot.com
Postat av: Samantha( moster till Maja)

söta bilder åååååå va jag längtar till på fredag när vi kommer kram puss

2010-11-06 @ 21:24:26
Postat av: Annelie

Vad söt det lilla livet e. Liknar sin mamma tycker jag nog allt:) Mammas ögon iaf:) Kram

2010-11-07 @ 12:30:21
Postat av: Becca-Mamma till Ellen

Tusen tack för din kommentar. Den värmde verkligen! Nej, det är verkligen inte lätt. Och tyvärr funkar inte amningsnappen för oss :( Men nu börjar man acceptera läget lite. Så länge Ellen får i sig tillräckligt mkt mat och är nöjd är det ju trots allt det bästa.

Vad duktig du är som kämpar på. Det kommer absolut vara värt det vilket som. Jag har ju kämpat i 6 veckor och tycker absolut inte att det varit förgäves.

Hon är otroligt fin er lilla Maja. Kämpa på, jag håller tummar och tår för er. Kramar

2010-11-07 @ 15:42:22
URL: http://booken.blogg.se/
Postat av: sofie

åh fina fina systerdotter. Och fina fina syster som tar mammarollen med storm <3

2010-11-07 @ 18:56:01
URL: http://sofieliden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0