Fiskarna på plats!

Idag har vi haft en TOPPEN dag! en ledig dag hela familjen och vi startade den med mys i storsängen och sen lång frukost. Efter det begav vi oss mot stan och akvariehobby. Fiskinköp på agendan. Äntligen! i veckan har vi klurat och funderat och bestämt oss och ångrat oss om hur vi ska lyckas slippa köpa en akvariemöbel för 2000 spänn. En stor skänk är flyttad och vitmålad och nu står våra 110 liter vatten bakom tunnt glas uppe på den. Där i samsas Platy, neontetra, kopparbarber och malar. Maja har stått klistrad framför sen det kom upp!
 
Just nu sitter hon här framför mig vid sitt lilla bord. Tittar på Nicke och äter krov o pastaroner (makaroner). Hon tar omsorgsfullt ut korvbitarna från tallriken, lägger dem brevid och sticker gaffeln i dem. Doppa i Keffon och in i munnen. I frysen väntar lördagsmys i form av en smartiesglass som hon valde på Willys. Det är tillbaka till sötsker i normal volym nu efter julens hysteri. För oss allihopa.
 
Pappan har övergett oss för en väääldigt väl planerad innebandy match. Klockan 19.00 en LÖRDAG. döden åt den som valde den tiden. Men jag har ett eller två hekto parmaskinka, två avokado och lite färskpasta som väntar mig när lilltjopp har lagt sig.
 
Det blir också spännande. Första gången jag nattar själv i nya sängen. misstänker att jag kommer äta middag när Jimmy är hemma igen. Lite svårt det där nu för tiden. Att mamma ska natta. det går i perioder, nu är vi i den här.
 
Imorgon är det söndag och schemat är tomt. Kanske kan jag lura till mig en kaffepaus hos grannen med lite flax. Men det är ungefär precis så ansträngande aktiviteter jag tänker mig imorgon..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0