Lite att läsa

Lillfia gick och la sig med 38,2 i feber. Mannen jobbar och jag vabbar med störst sannolikhet imorgon.

Tänkte att vi skulle ta oss till bibblan, om Maja är sådär på gränsen imorgon, jag misstänker att hon är det nämligen. Förkylningsfeber, trött och sliten efter förra veckan, kanske lite ont i halsen. En alvedon så är hon säkert pigg som en nötkärna.

Jag vill ha lite att läsa. Jesper Juul. Jag gillar honom, hans sätt att se på barn känns sunt och riktigt. Känner att jag behöver lite litteratur nu, många stora steg verkar stå runt hörnet.

Vi läste flera böcker av honom när jag pluggade, då kämpade jag mig igenom dem för att jag var tvungen. Lite annan referenspunkt nu kanske.

Japp, hör bara på det här liksom ;) verkar klokt:
“När barn kommer i trotsåldern, då skall man fira det: ‘Yes, vill du! Kan du det här själv! Då kan jag läsa tidningen en stund istället.’”

Kommentarer
Postat av: Anonym

börja skriv mera tycker ju om din blogg

2012-09-20 @ 10:41:47
Postat av: SARA

Ja det har varit lite torka. jag hoppas att blogg.se appen till iphonen ska komma igång bättre snart då blir det mer frekvent!

2012-09-20 @ 20:32:17
URL: http://www.smileysara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0