Tvångsmatning och effekt

Känns ju rätt hemskt att TVINGA i barnet saft. Men nu har vi så gjort i snart 2 timmar. 5 små milliliter varje 10:e minut. Efter en halvtimme märkte vi faktiskt skillnad! Vi satte upp Majas mörkläggningsgardin och istället för att ligga på vår säng och gny så la maja pussel med mig på golvet.

Efter en liten stund slutade protesterna kring saften och hon drog i sig de där medicinsprutorna med glädje.

Nu har vi vuxna ätit pizza (andra gången på 3 dagar) och det var inte ens gott, men vem F*N orkar ställa sig och laga mat, och energi behöver vi verkligen inför natten som komma skall liksom. Nu har jag matkoma i soffan.

Maja och pappan kollar på ett program om delfiner på svtB. bra grejjer. Maja åt en halv "påse" med päronpuré och jag började nästan gråta i soffan.

Undrar om den tänker stanna i lilla tunnis-magen eller om den kommer att hamna på golvet snart...

Den som lever får se.

Nu längtar jag efter kväll. En kaffe på trappen när barnet somnat kanske. Vi har lite kvällsol där. Det är mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0