Och missären fortsätter.

Igår gav vi oss tusan på att ha myskväll trots sjukt barn. Det gick. vi såg Hamilton och drack ett glas rött. Strax EFTER 12 kastade vi skallarna i kuddarna och somnade bums, för att cirka 24 minuter senare vakna av att Maja hostar och som till följd kräks ner sängen.

Natten fortskrider och imorse när hon spydde upp hostmedicinen var det 6e gången i ordningen sen den där första kräken vid halv ett.

Nu fick vi tvärnog. Maja har inte ätit sen i måndags och då menar jag verkligen inte ätit, inte ens välling. Vatten har vi fått i henne ömsom trug ömsom tving.

Så imorse ringde jag igen 1177 och vi åkte in till akuten, dem tog prover men hittade inget. Bara att hon var lite påverkad gällande syreupptagningsförmågan och vätskebalansen var störd, cirka 2 kg har hon tappat. men inte något som var så pass farligt att dem kunde göra något åt det. Så vi åkte hem igen. Utan att egentligen fått något uträttat alls. blir hon sämre eller inte ätit på måndag ska vi in igen.

I bilen åt hon ironiskt nog 20 ml välling.
Det är alltså all näring hon fått i sig på snart en vecka, kan ni tänka er humöret liksom...

Mer uppdatering än så blir det inte, nu ska jag dricka kaffe på baksidan

Kommentarer
Postat av: M

Ogillar. Har varit i liknande situation med min son.

Vi matade honom med glass tills han blev piggare för att börja äta. Det blev många glassar vill jag lova. Så fram med glass istället för välling så hon får energi så att hon till slut orkar äta mat igen.

2012-05-13 @ 15:04:21
Postat av: ia

Öppna kyl, frys och skafferi till what ever she wants! Verkligen.

Är det kalla nudlar, senap eller vitkål, låt ungen tugga.

Ni är duktiga <3 kämpa på bara. Hoppas hon mår bättre snart. Men jag tycker det är konstigt att de inte brydde sig mer över 2 kg's viktnedgång. En vecka utan mat klarar de men vätskan är jätteviktig. Håll koll på om hon slutar kissa! Kram

2012-05-14 @ 18:17:46
URL: http://soslivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0