En av de sämre tisdagarna.

Tillåt mig att dö lite.
Inatt har Maja sovit sämre än på länge. det började redan vid nattningen igår som tog hemska 1,5 timme. Fick tom sitta inne hos henne och det har inte hänt på flera månader. Febern är borta sen igår, men något verkar störa henne i kroppen.
Undrar om det är tänder då hon inte vill äta och inte heller ha nappen emellanåt. Hon sov lite bättre på alvedon men inte tillräckligt.

Vab idag med med andra ord. tänkte att jag väl får sova när hon sover middag. vilket jag trodde kunde bli rätt tidigt med tanke på sömnbristen, men ack så fel man kan ha. Ungen somnade NU. klockan två, efter typ 18 timmars kink.

Vissa dagar vill man bara krypa ihop i fosterställning och vakna typ aldrig.

Planen var att åka hem till en kollega ikväll och beställa god grekisk mat tillsammans med resten av arbetslaget. Jag hade verkligen sett fram emot det. MEN jag ORKAR inte. Jag kan verkligen inte uppbringa mig själv med alla krafter att ta mig till tåget. jag ska typ lägga mig sju ikväll.

fosterställning som sagt.

Kommentarer
Postat av: Luiza

Fy, vilken natt du haft...Hoppas verkligen du får ta igen dig.



Tack för din kommentar i senaste inlägget.

Det där med dåligt samvete kommer att förfölja mig länge, och jag kan säga att jag är rätt besviken på hur lätt det anses vara att amma. När Matilda föddes trodde jag att det skulle vara det lättaste och mest naturliga i hela världen, men ack så fel jag hade.

Men det är den föreställningen jag haft och den enda jag fått.

Det här med ersättning är ju galet bra, förutom att jag är skeptisk, eftersom jag så gärna vill amma. Men om man vänder på det, så underlättar det för mig, tror jag. Jag har nämligen fått för mig att när man ammar, så gör man det oftare än att flaskmata, alltså mindre tid för annat, som städ, plock , tvätt osv.Kan tyckas vara egoistiskt, men jag skjuter inte under mattan med det. Dessutom får pappan vara "delaktig" mer än vid amning. Då är det "bara" mamman och barnet. Pappan lämnas utanför på något vis. Och kanske känner sig så också.

Men det är vad jag tycker.



Håller med dig om det mesta du skriver beträffande ersättning och amning, men en sak kan man ju fundera över:

De kanske är så stora och väletablerade på marknaden, att de helt enkelt har "råd" att fuska.

Precis som du säger, är man väldigt mottaglig för allt som sägs, i både positiv och negativ bemärkelse, och har man hört dåligt om det ena så utesluter man det och väljer det andra, men i ärlighetens namn så tror jag att allt är samma "skrot och korn".



Massa kramar till dig.

Luiza



Postat av: mammaTea

Vilken natt. Vår var inte så bra heller. Vi får hoppas att nästa blir bättre!

2012-06-05 @ 20:01:05
URL: http://mammatea.se/
Postat av: johanna- tvillingmamma

sv: tack snälla du, ja vi hoppas att dom snart blir bra så vi får åka hem.



låter som du har det tufft med din lilla sjukling, hoppas att natten blir bättre än föregående

kramar!

2012-06-06 @ 12:31:06
URL: http://www.tvillingmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0