Tredje advent

Jag tänker  inte dröja mig kvar vid hemsketerna som skett i dagarna i USA. Bara konstatera likt många andra att det är förjävligt att det sker. Mitt gravida jag (och även mitt ogravida sådant) gråter till varje nyhetsinslag. Undrar stilla hur man själv skulle reagera om nån idiot drivits till att komma in på min avdelning med ett automatvapen. Vansinne!
 
Här i tryggheten på vår gata i byn, långt från alla hemskheter och ledsamheter världen över, startade vi dagen med massa lek i underbar kramsnö.
Vädret har hållt sig runt nolllan och vi har gjort snögubbe och ljuslyktor. Tillsammans med grannarna såklart. vad annars. Pappan är mör efter gårdagens julbord med jobbet. Jag är trött efter tidigt vaket barn imorse. En lugn söndag såhär en vecka innan julafton. jag har börjat på en ny virkad filt. Till vårt syskon. Vi får se när den blir klar ;)
 
Ingredienser till kola och knäck är inhandlade. Men det är inget jag vågar göra ens när barnet är vaket. Så ikväll när hon knoppat då ska det bli lite bakning av. får väl göra en sats till innan jul om det mystiskt skulle ta slut innan dess ;)
 
Och Sami: Klart vi ska ha hemgjord pizza när ni kommer hälsar Jimmy. Spikat!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0