Klagande

Här kommer det i all sin kraft.
 
Mina bihålor har besvärat mig i snart 1,5 vecka. Natten till idag var den värsta jag kan komma ihåg. Huvudvärken blixtrar till så fort jag rör på huvudet och böjer jag mig ens ett par centimeter för långt fram så svartnar det för ögonen. SÅ illa var det. så illa är det fortfarande. Men den konstanta värken jag hade inatt har faktiskt gett med sig lite.
 
Närakuten väntade imorse. jag hängde på låset och tänkte att nu jävlar ska jag ha en dunderkur med pencillin och bli av med det här. Det rullade på fort. Doktorn jag träffade var rent ut otrevlig och skällde på mig för att jag ätit rinexin utan att fråga först. Han kikade inte på mig mer än i halsen och sa att det bara var en förkylning. Alltså, ingen dunderkur. Hem och ät maxdosen alvedon och vila. Blir det inte bättre tills tisdag får vi spola dina bihålor. Nästan som ett hot lät det. Lite som att kom inte hit och ta min tid för lite snor. Så kändes det faktiskt.
 
Jag grinade en skvätt på toaletten innan jag ryckte upp mig och tog mig ner till apoteket "hej, jag har reniexin hemma. Nu vill jag ha ALLT ni har annat ni har mot igenkorkade bihålor". Fick en nässköljare och salt med mig hem. 220 kronor fattigare plus 230 för läkarens utttalade om att åka hem och vila. som hittat.
 
Stannade och köpte med mig gott hem för cirka 200 kr. de bäst spenderade slantarna denna förmiddag.
 
Ligger på soffan i detta nu och tycker allmänt synd om mig själv. Och kommer väl så göra de närmaste dagarna. Hoppas att Maja har roligt på dagis idag. HOPPAS hon tänker hålla sig kry nu till helgen. det blir lite långa dagar för henne medans jag ligger här och svär. Men just nu kan jag inte ta mig någonstanns. bara att resa mig från soffan tar lång tid om huvudet ska hinna med.
 
Så det var det klaget. Nu tar vi ett avsnitt till av Grey's

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0