Majas första docka

Lördagsmorgonen bjöd på ett strålande vitt vinterväder. Precis vad man önskar att vakna till den 14 april. Nog om det. Mina påskliljor får fortsätta spendera sina dagar inne i förrådet.

Vi tog en liten tripp in till Uppsala idag. Hela familjen. Vi hämtade Sofies post och sen åkte vi mot Ikea, vi kom så långt som in i parkeringshuset innan vi insåg hysterin. Vi vände igen. En liten sväng inom Beijer och jag köpte vit lackfärg till Majas pall på toa. Sen kikade vi på tapet till sovrummet, vi är överens återigen. Jag blir förvånad varje gång!

Sista stoppet innan hemfärd blev Barnens Hus. Vi köpte Majas första (stora) Docka, med napp och flaska. Dockvagn fick hon av moster.
Jag blev nostalgisk på en gång när vi gick där bland hyllorna.

...Min första docka hette Annika, hon ligger i min flyttlåda i klädkammaren. hennes båda armar är nästan av och hon har ett lila streck av okänd penna på kinden. På sig har hon min gula omlott tröja, storlek liten. Henne fick jag när jag var så liten att jag inte riktigt minns när/att jag fick henne. ANNA däremot, min bad-Anna. Den dockan fick jag på min namnsdag (Anna, därav namnet) av mamma. Hon hade brunt hår och kom med tillhörande badbalja. Henne minns jag mer än väl. Henne ärvde Sofie senare. fortsatt öde är ej klarlagt.

Nu har alltså Maja fått sin första docka. Jag kan inte låta bli att tänka på vad den kommer att spela för roll om en sådär 20 år ♥

// Sara med blödigt mamma-hjärta
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0