Operationen avklarad!

Nu har vi kommit hem igen efter dagens bravader på Ackis. Allt har gått superbra och jättesmidigt. Maja har varit jordens duktigaste "bebis" och charmat ihjäl halva avdelningen på 95E. Lilla Lilla älskling.
Det märks inte jättemycket på henne nu mer än att hon blir ledsen när hon kissar men det är ju inte så konstigt.
Hon vaknade och kom ur narkosen utan några som helst problem. klämde en halv burk pasta o köttfärssås och ½ flaska välling, sen somnade hon och sov mellan 11.20 och strax efter 14. Vi fick vänta ett tag på att träffa läkaren som informerade oss om att vi ska hålla på som vanligt med akutbesök om Maja får feber, fram tills dess att vi varit på uppföljning med en ny MUC-röntgen. Fram tills dess ska hon även stå på samma pencillindos tyvärr. Jag trodde att vi skulle slippa det på en gång men inser väl att det kanske vara lite naivt att tro det. oavsett...

Mammahjärtat är lite trasigt och det tar på krafterna, men det går över. Att lämna henne i operationssalen är nog något av det jobbigaste jag varit med om. och även om det tog mindre än en timme innan vi var hos henne igen så kändes den som en evighet. Det liksom värker i kroppen på något vis. Att man kan älska någon så mycket!
Det är skönt att jag inte ska jobba imorgon, jag behöver ladda batterierna och att vara hos min familj en extra dag känns behövligt.

 
Idag Kramas vi lite extra mycket idag och är tacksamma att allt gått bra! :)


Kommentarer
Postat av: faster åsa

Jag vet precis hur det känns, att se sitt barn somna in i narkos är för j--ligt. pussa henne från mig och ta hand om er. kramar

2011-09-06 @ 17:48:48
Postat av: Mickis

Skönt att höra att allt har gått bra!! :) Hoppas att Maja slipper alla nedrans UVI:er nu! Ge henne en kram från oss!

2011-09-06 @ 18:25:35
URL: http://michaelatollin.blogspot.com
Postat av: Tessan

Ja jag förstår hur jävligt det måste varit att lämna henne i andras händer, hur professionella och duktiga de än är.

Härligt att det gick så smidigt!!

2011-09-06 @ 19:26:03
URL: http://www.lifebytessan.blogspot.com
Postat av: Clara

Åh vad skönt att det gick så bra! Klart hon charmade dom alla, söta Maja! Min mamma säger att hon grät när hon lämnade mig på narkosen och då var jag 12, så det går nog aldrig över den där enorma kärleken!



Hoppas att det var den sista operationen! kram

2011-09-06 @ 20:54:06
Postat av: SARA SVARAR

Clara: Tack snälla :) ja det var absolut fruktansvärt att lämna henne på det viset. även om man vet att hon är i de bästa händer! Nej, den här kärleken. Den är verkligen enorm ♥



Faster Åsa:

Tack Åsa! ja nu är vi hemma och pustar ut och försöker smälta dagens upplevelser! det är mycket nu på alla fronter känns det som :S kram på dig med!

2011-09-06 @ 21:02:06
URL: http://smileysara.blogg.se/
Postat av: My - BF 13 september

sv: ja, man måste nog tänka så annars blir man nog lite galen. Det spelar ju ingen roll om man är ledsen eller arg över dem, för försvinner gör de inte alls.



usch, lät inte kul att dottern behövde opereras, hoppas allt går bra nu efteråt!

2011-09-07 @ 08:56:38
URL: http://unwake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0