Hål i öronen på 1 åring

Nu är jag upprörd här hemma. Detta är något jag INTE kan förstå hur mycket jag än försöker. jag VET att det är många som tar hål i öronen på sina småttingar tidigt pga olika anledningar. Jag vet att det i vissa kulturer är mer vanligt än andra. oavsett.
VARFÖR?

Ge mig en endaste liten bra anledning till varför man ska utsätta sitt barn för detta vid så ung ålder?

exakt VAD har barnet för nytta av att ha örhängen vid 1 års ålder? i inslaget jämförs det med en spruta och ett läkarbesök. men FÖR I HELVETE.

LÄNK


Kommentarer
Postat av: Louise

Ja fy fattar inte att föräldrar gör så på sina barn.

På förskolan jag jobbar är det flera barn (typ 3 åringar ) som har hål i öronen.

Skulle aldrig ta hål i Izabellas öron det är hennes beslut när hon fyller sju...

Jag tog hål i öronen som 10 åring...



Ha en fortsatt bra kväll.

Postat av: Ia

Och så tvingar hon nannyn att hålla fast för att hon själv sen ska komma som en tröstande ängel??? Håller med dig Sara - men FÖR I HELVETE!!!!

Vissa människor verkar tro att barn är nån jäkla assocear så arg att jag inte ens kan stava

2011-09-05 @ 23:51:45
URL: http://soslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0