Varning för klag

Jag blir verkligen galen. jag har sagt det förut och jag säger det igen. VI BOR FÖR TRÅNGT. 
Det finns ingen plats. Gåstolen kan Maja röra sig med kanske 1 meter, om jag först plockar bort alla mattor i vardagsrummet. I köket kan hon bara stå still med den mellan diskbänk och matstol. den lilla plats som fanns där har nu okkuperats av hennes matstol som ju måste få stå där eftersom hon sitter med när vi äter.

På toaletten samsas skötbord och tvättmaskin o kattlåda och en miljard barnkläder som ju är smidigt att ha brevid skötbordet. eftersom man klär av o på här. Det som inte får plats ligger i malmbyråerna i sovrummet vars lådor man inte kan öppna helt för då tar de emot sängen. I hallen står vagnen och gör att man måste gå sidleds för att komma in i lägenheten. Bärandes på barn eller matkassar måste man först köra fram vagnen lite och då ställer man den mitt framför dörren till köket, sen får man putta tillbaka den för att komma IN i köket. och gud hjälpe om det står ett par skor ivägen liksom...

När jag tvättat mer än ett par handdukar måste jag dra fram tvättställningen som står ihopfälld i hörnan vid vitrinskåpet då tar den upp all golvyta som finns fri i vardagsrummet, Åtrigen får man gå i sidled för att komma fram, bärades på Maja måste jag fälla in sidorna på tvättställningen, gå förbi och sen fälla ut dem igen.

I sovrummet står Majas säng precis brevid vår. Det längsta vi kan flytta henne är 30 cm. det är rätt nära och gör det rätt svårt att vänja henne vid att somna/sova själv när den tiden kommer.

Vi har plockat bort så mycket möbler och saker vi kan för att hon ska få plats. Men vi har inget förråd. där inne trängs mina gamla leksaker (som vi vill spara till henne sen) med badbalja, bilstol, liggdel till vagnen, verktygslåda och fan o hans moster. ska vi göra mer plats måste vi slänga eller sälja grejjerna och därmed köpa nytt när vi nångång får större plats.

Jag städar till förbannelse. varje sak som hamnar på fel ställe får man kliva över, eller trampar på eller håller på att ramla över. Men det räcker inte. Vi har för många saker och vi kan samtidigt heller inte göra oss av med mer.

Diskmaskin vill vi ha, för det känns som att man diskar JÄMT. Men det går inte heller för det finns ingen plats. då måste vi riva ut ett skåp och var ska vi göra av de sakerna liksom? Kylen och frysen är bara halvor. i frysen finns fyra lådor och Majas barnmat tar upp en. det gör att vi inte kan frysa in och spara rester eller storhandla så mycket som vi skulle vilja...


& såhär ser det ut på våra intresseanmälningar på Uppsalahems hemsida. Lycka till liksom. Men om 75 st tackar nej till trean på oskar arpis  DÅ får vi den. SJUTTIOFEM stycken.


fan vilket klagoinlägg men allvarligt så håller jag snart på att nå bristningsgränsen för vad jag klarar av här hemma. Den där fyran eller trean i höghusen börjar plötsligt kännas som en helt ok lösning...

SUCK.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner igen mig i det här at bo trångt. Vi har i och för sig ett större boende men jag har även fler barn än dig. Men grejer har vi överallt. Vagnen innanför dörren som också trängs med 10 par skor som ingen orkar plocka bort efter sig. Stora väskar hamnar gärna framför dörren. Att komma och besöka oss är typ omöjligt om man inte vill vada i saker. Men vi började faktiskt med förrådet för någon helg sedan, vi kastade det som vi har spart i många år. Nu ska vi ta tag inne med, alla onödiga burkar och redskap ska bort från köket, vi ska minska på glas, tallrikar och bestick. Jag får nämligen psykbryt här hemma.

2011-05-07 @ 07:05:06
Postat av: Therése

Hyr ett hus? =)

2011-05-07 @ 09:21:15
URL: http://www.lifebytessan.blogspot.com
Postat av: faster åsa

Håll ut en familjsöker sig härifrån, så jag har bett boärden säga till om det blir något ledigt i vårat hus. Om ni kan tänka er att bo grannar med oss.

2011-05-07 @ 18:30:16
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Åhåå vad jag kan förstå dig!! man blir galen när platsen inte räcker till. Vi trivdes JÄTTE bra i vår lägenhet och hade inte alls tänkt att flytta... men nu känner jag att det var det rätta. Jag hade fått panik framöver med alla grejer som tillkommer hela tiden med en liten!



Hoppas Ni hittar något snart!

Kram

2011-05-09 @ 22:58:17
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0