Lördag och funderingar igen

Inatt (04.30) väcktes vi av en hjärtskärande ledsen liten dotter. Tog upp henne ur sängen och inser att förkylningen är ett faktum. Helt stopp i ena näsborren och hon var helt ifrån sig. Efter ett tag hos sin pappa lugnade hon ner sig och hon somnade brevid mig. det är inte klokt vad en så liten människa kan ta STOR plats t sängen. Vi låg och trängdes på utkanten och då har vi ju ändå en 180 bred säng :)

Nu är näsan lite bättre efter koksalt och nässug. och hon verkar vara nöjd.

Vi har precis varit ute på promenad och vi disskuterade det här med flask "beroendet". Fick många bra kommentarer till förra inlägget en av dem löd såhär:

"Att somna till flaskan är det många små som vill. Mat är ju en trygghet precis som närhet och man somnar ju fortare om magen är belåten. Jag har 3 barn och alla har somnat till vällingflaskan. Tror att när hon väl dricker välling så kommer hon inte vakna och villa äta lika ofta så jag tror inte ni behöver göra något åt just flaskan. Jag har gett kvällsgröt en stund innan vällingen på kvällarna och mina barn har då sovit gott tills morgonkvisten.
Hoppas du får ordning på det hela".

Vi funderade i samma banor igårkväll och nu känns det som en bra plan. Att introducera vällingen sakta nästa fredag och sen ge det ett tag och se hur det blir med allt efter det. Så man inte krånglar i onödan. förhoppninhsvis har ovanstående rätt och flaskgrejjen ger med sig när hon blir mättare. annars tar vi tag i det då.

I övrigt märker vi trots förkylningen att maja gått ur/är på god väg ur den här 19 v "krisen". Hon börjar bli samma goa unge igen och vi hoppas att sömnen nu kommer ordnas till igen, efter förkylningen då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0