Kokt




fick en kommentar ang våra oplanerade flaskinköp i lördags.

Ja, jag vet att man ska koka dem, tro mig jag kokar allt och är/har varit näst intill manisk med det hela. Men när alternativet är en JÄVLIGT hungrig och  JÄTTE ledsen bebis så känner jag faktiskt att det är aningen viktigare att hon får mat i lilla magen än att jag hunnit koka flaskorna just den här gången. Att vända och åka hem och vänta i närmare en halvtimme med att ge henne mat känns ju inte direkt som ett vettigt alternativ. Och det skulle jag tippa på att de flesta med barn håller med mig om. Ibland funkar det inte, ibland glömmer man. Samma sak hade varit om Maja hade kräkt ner sig och jag inte haft ombyte med, då hade jag valt att inhandla detta och faktiskt INTE tvättat kläderna först som jag gör i vanliga fall.

så nu har vi rett ut det ;)


Kommentarer
Postat av: Ia

Med tanke på att barn överlever att äta grus, pinnar och stoppar allehanda smutsiga saker i munnen så tror jag inte att en okokt flaska gör till eller från.

Däremot brukar jag försöka rengöra leksakerna och napparna som har en förmåga att hamna på golvet. De känns mer snuskigt!

2011-03-27 @ 22:27:48
URL: http://soslivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför bryr du dig.

Jag tvättar aldrig nyköpta kläder innan användning,

har aldrig gjort det på något av mina 3 barn.

Koka flaskor innan användning har jag inte heller gjort utan jag har tvättat de först bara. Mina barn lever och är friska.

Ibland så är allt överkurs, som tidigare inläggskrivare så tvättar jag alltid av nappen när den har åkt i golvet. Skulle det vara kris och inget vatten finns så åker den i min mun först.

2011-03-27 @ 22:35:10
Postat av: Mamma till 3 månaders pojk :)

Ett litet tips är glasflaskor, det köpte vi mycket hälsosammare :)

Såg ovan någon som inte tyckte man skulle tvätta kläder, det är rekomenderat att tvätta kläderna 3 gånger innan de används eftersom de är fulla med kemikalier som orsakar allergier (även använda parfymfritt tvättmedel).

2011-03-28 @ 14:25:32
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

Jag hade gjort precis samma sak!



SV: Nej vi har inte provat miniform, tar sempers magdroppar bara. Har inte tänkt på att ge henne av teet också så det ska jag testa :)

2011-03-29 @ 21:06:01
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

Jag hade gjort precis samma sak!



SV: Nej vi har inte provat miniform, tar sempers magdroppar bara. Har inte tänkt på att ge henne av teet också så det ska jag testa :)

2011-03-29 @ 21:06:46
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0