Jodå

Nu somnade barnet, Jimmy har begett sig iväg till Innebandymatch. Precis innan han gick stod vi vid akvariet och kikade på våra små blöta vänner och vad ser vi. jo en LITEN-KAJ. En pytte pytte guppy som simmade rundor uppe vid pumpen. Nu fick han en fristad i vår avskiljare där han ska trivas och växa sig stor och stark!
KUL för jag och Veronica pratade fasktiskt fiskbebisar så sent som i förmiddags ;)

Idag på Mammadejten hade Maja på sig sin fina tunika med matchande byxor och strumpor från Lindex.
Mammas lilla sötnos.



Den här lilla damen har för övrigt denna vecka börjat visa tecken på en väldig integritet. hon tycker INTE om att mamma eller pappa mixtrar med hennes kläder. Hon protesterar högljutt när vi ska byta på henne, att torka ansiktet med tvättlapparna är inte längre OK och det fäktas och viftas bara de kommer i närheten. Byta blöja faller under denna kategori också. numera högst okul. Även om det är frustrerande så väljer vi att vända på det, det och hennes kvickhet i att tala om missnöje. Hon kommer bli en tös som vet vad hon vill och som inte låter sig hunsas rundor när hon blir stor ;) Det är bra!

Idag har jag också hunnit med att göra en laddning barnmat till frysen. Körde det säkra kortet med morot och så testade jag att göra min första fruktpure, Mango och äpple, och så fick jag ha i en liten snutt banan för att tjocka till den lite. Banan kan ju vara lite känslig för lillmagen men det var så lite så jag tror att mangon kompenserar den rätt bra. Fast hon får inte den puren tillsammans med moroten (som ju också är stoppande) ännu. Ska bli spännande att se om hon gillart! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0